Moeder & dochter retreat

Blog | Dagboek Moeder & dochter retreat op Ibiza: dag 2

Dag twee van ons moeder & dochter retreat op Ibiza, Mila werd 7:45 wakker, wat een feestje! Want wie ons kent weet dat ze standaard een uur of zes wakker wordt. Altijd. Het maakt niet uit hoe laat ze naar bed gaat. Maar ook Mila is blijkbaar in de vakantiemodus en had zin om uit te slapen. Fijn!

Het heerlijke ontbijt staat ook nu weer om 9:00 voor ons klaar aan de lange tafel buiten in de tuin. Na het ontbijt hebben we anderhalf uur ‘mama yoga’, terwijl de kinderen door Zoe worden vermaakt. Zij gaan knutselen in de tent, tekenen en doen kids yoga tussendoor.

Het is even inkomen merk ik, ik kan niet meteen al mijn gedachten loslaten tijdens deze yogasessie. Het is ook zó druk geweest afgelopen tijd. Maar er wordt goed lesgegeven en terwijl ik op de achtergrond de geluiden van kikkers en vrolijke vogels hoor, lukt het toch om te unwinden.

Hierna hebben we vrije tijd tot aan de lunch. Ik lees lekker een boekje in de zon, Mila is continue aan het spelen met de andere meisjes. Er is ook zoveel leuks hier. De knutseltent dus, een trampoline, zandbak, er kan gespeeld worden met hoepels en een step en, niet te vergeten, er is een zwembad!

| LEES OOK: Zo zag de eerste dag van het moeder & dochter retreat op Ibiza eruit! |

Kristallen zoeken op Ibiza

Als we uitgebreid geluncht hebben, hebben we een half uurtjes om ons klaar te maken voor een hike. En niet zomaar een hike! We gaan kristallen zoeken. Renu vertelt ons namelijk dat er in de grond van Ibiza veel kristallen zitten. Het verbaast mij niets, daar moet het magische gevoel vandaan komen wat iedereen hier op het eiland ervaart. Ibiza doet iets met je. Ik ken dan ook bijna geen mensen die maar één keer het eiland bezocht hebben, de meesten komen terug.

In 20 minuutjes rijden we naar de plek toe, hier start de hike. Het is goed te doen, ook voor de kindjes. Na een uur hiken langs en over rotsen, komen we op de plek aan waar je kristallen kunt vinden. Verwacht hier geen kristallen zoals je die in de winkel kunt vinden. Het zijn kleine kristallen die je tussen het grind en zand ziet glinsteren. Als je goed zoekt dan! Je mag meenemen wat je los op de grond vindt, alles op en aan de rotsen laten we natuurlijk zitten. Wat dat betreft is het net koraal, zoiets kostbaars en magisch uit de natuur laat je ook gewoon zitten.

Mila vindt het fantastisch en is fanatiek aan het hunten naar kristallen. In een meegenomen emmertje bewaren we onze schatten. Boven op de rotsen, op de plek waar de meeste kristallen te vinden zijn, bereidt Renu een gezellige picknick voor ons. In het zonnetje genieten we van vers fruit en bewonderen we onze kristallen. Ontzettend leuk om dit samen te doen, zeker voor Mila en ik, want wij hebben ‘iets’ met kristallen en edelstenen en hebben dan ook al een mooie verzameling in huis staan. De kristallen die we op Ibiza gevonden hebben nemen we mee, gaan we thuis schoonmaken en er een hanger voor een sieraad van maken. Een mooi aandenken van ons kristallen avontuur op Ibiza.

| LEES OOK: Waarom Ibiza met kinderen áltijd een goed idee is, Michele laat weten waarom! |

Tip: bezoek Los Enamorados

Na de hike gaan we borrelen bij Los Enamorados. Hier lopen we vanaf het start- en eindpunt van de hike zo naartoe. Een onwijs leuke plek! Niet alleen lekkere drankjes, hapjes en mooi uitzicht over zee, maar er zit ook een geweldige winkel bij. Een aanrader als je opzoek bent naar bijzondere mode- of interieuraccessoires.

Tot aan het diner hebben we vrije tijd. Het koelt ineens best snel af, dus echt zonnen is er niet meer bij. Iedereen vermaakt zich in en rond het huis. Je neemt als groep deel aan de activiteiten, maar verder trek je gewoon lekker je eigen plan. We zijn hier allemaal echt om te ontspannen, de een doet een dutje en de ander leest een boek. Genieten!

Het diner is weer heerlijk; verse linzensoep. Iedere avond lekker uitgebreid tafelen aan die lange tafel is onwijs gezellig. Kindjes, moeders, iedereen zit door elkaar. Renu en haar team doen onwijs hun best om het iedereen naar de zin te maken en dat gaat ze goed af! Terwijl ik dit typ lig ik in bed. Het was een heerlijke dag. Op naar de volgende!

| LEES OOK: Dit zijn de leukste restaurants op Ibiza waar ook je kids zich goed zullen vermaken! |

Lijkt een kristallen hike jou leuk om te doen op Ibiza? Laat het ons weten, dan geven we tips!

Deel met een vriend of vriendin: